حریق بزرگ انبار چوب در جاده کلات مشهد اطفا شد + عکس حقوق همه بازنشستگان امروز پرداخت می‌شود، بازنشستگان تامین‌اجتماعی نگران نباشند (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص معلم خصوصی و سالن مطالعه برای دانش آموزان سیدی مشهد که امتحان نهایی دارند انجام ۲۰۰ عملیات آتش‌نشانی مرتبط با سیل مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) غربالگری جنین ممنوع شده یا استاندارد؟ محمد، دومین نام پرطرفدار پسران در انگلستان شد! تداوم بارش شدید باران و تگرگ در خراسان‌رضوی | انسداد ۳ مسیر جاده‌‌ای در استان (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوت یک موتورسوار براثر تصادف در میدان استقلال مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعداد تماس‌های اورژانس مشهد رکورد زد | از تماس‌های غیراورژانسی بپرهیزید (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) احتمالاً دیگر بارشی به این میزان در مشهد نداریم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای مرحله دوم طرح هوشمند کنترل سارقان با پابند الکترونیک امتحانات نهایی دانش‌آموزان لغو شد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ناتوانی در صدور کارت امتحانات نهایی به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی | شدت بارش‌ها از روز یکشنبه کاهش می‌یابد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دانش‌آموزان بدون کارت امتحان نهایی، به مدرسه یا میزخدمت مستقر در نواحی آموزش‌وپرورش مراجعه کنند میدان امام علی (ع) به امام حسن (ع) بسته شد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آغاز اجرای طرح «خانواده میزبان» در ۶ استان کشور

  • کد خبر: ۲۱۹۴۰۹
  • ۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۹
آغاز اجرای طرح «خانواده میزبان» در ۶ استان کشور
طرح میزبان ویژه مراقبت موقت از کودکان و نوجوانان فاقد سرپرست موثر در خانواده، در ۶ استان به مرحله اجرایی رسید.

به گزارش شهرآرانیوز، این طرح تکمیل کننده سایر طرح‌های خانواده محوری است که در سال‌های گذشته در کشور اجرا شده است و به دنبال اصلاح آیین نامه اجرایی ماده ۲۲ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان فاقد سرپرست موثر (مصوب ۱۳۹۲) به تصویب رسید و پس از ابلاغ شیوه نامه اجرایی توسط وزیر دادگستری در مهرماه سال ۱۴۰۲ به سازمان بهزیستی ابلاغ شد.

بر اساس این گزارش، در فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی تا ۲۰۰ سال پیش هیچ کودک فاقد سرپرستی در مرکز شبانه روزی نگهداری نمی‌شد و جای این کودکان در خانواده خویشاوندان بود که به مرور با گسترش شهرنشینی و ورود الگوی غربی، مراکزی با نام دارالایتام که سپس به یتیم‌خانه و پرورشگاه تغییر نام یافت در کشور راه اندازی شد و گسترش یافت.

اجرای طرح خانواده میزبان مکملی برای بازپیوند کودکان به خانواده، ورود کودکان به خانواده جایگزین خویشاوندان و همچنین فرزندخواندگی است و یک مرحله دیگر از ورود کودک به مراکز نگهداری شبانه روزی جلوگیری می‌کند.

با توجه به حساسیت طرح و لزوم یافتن خانواده‌های شایسته و آموزش دیده برای طرح، مراحل اجرایی به مرور در پنج ماه گذشته اجرایی و فراخوان این طرح در استان‌ها اعلام شد.

در پایان سال گذشته ۴۶ کودک در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، تهران، مرکزی و همدان وارد خانواده میزبان شده و تحت مراقبت خانواده‌ها و نظارت سازمان قرار گرفتند.

این طرح جایگزین طرح فرزندخواندگی نیست و شیوه جدیدی از فرزندپذیری برای بهره مندی کودکان و نوجوانان فاقد سرپرست موثر از نعمت خانواده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->